Dimanakah Pantai ku Berada?

Kuletakkan kepalaku di atas sajadah.....
Kutundukkan wajahku ke bumi.....
Kubiarkan air mata ini mengalir.....

Kulepaskan semua kepenatan yang ada di pikiranku....
Pikiranku yang lelah
hatiku yang tiba2 saja merasakan capek....

Aku ingin merasakan kedamaian....
Ketenangan lahir batin.....
Ingin segera berlabuh di pantai yang sesuai...
Pantai yang memang benar2 untuk ku....
hanya untukku....

Ya Allah, kuatkanlah aku sekarang dan seterusnya....
Dan tunjukkanlah aku menuju pantaiku yang sebenarnya....
Jangan dibelokkan ke pantai yang salah....
Jangan biarkan aku terombang-ambing di lautan luas....
Lautan yang hanya membuat aku merasa lelah tak berkepanjangan....
Berilah aku petunjuk ya Allah.....

Amin amin....
Dimanakah Pantai ku Berada? Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Dini

No comments: